Čím, jak a kde začít s domácím cvičením? Někdy stačí pro začátek jen trochu posunout gauč v obýváku a udělat si víc prostoru před televizí! Pak už to půjde samo!

1PROČ DOMA CVIČIT

Oproti klasickému fitku má cvičení doma velkou výhodu – můžete se okamžitě odreagovat klidně hned poté, co vás nazlobí partner nebo děti! Zásadní ale je, že nemusíte nikam chodit, jakmile se rozhodnete si zacvičit, prostě začnete. A to v jakoukoliv denní dobu, nemusíte řešit, kdy je fitko u vás v okolí otevřené. Zároveň můžete cvičit klidně ve starém špinavém triku a děravých teplákách a nebudete se cítit nepatřičně. Doma také není proč se zbytečně přemáhat. Při cvičení před zraky ostatních někteří lidé začnou cvičit zmatečně a snaží se posilovat s co největší zátěží. Pak ale bohužel hrozí vyšší riziko zranění. Doma si cvičíte sami pro svoje uspokojení a na okolí nehledíte.

2CO JE TŘEBA

Pro začátek to s pořizováním domácího fitness vybavení rozhodně nepřehánějte. Určitě budete potřebovat podložku na cvičení, jednoruční činky o několika hmotnostech, fitness míč, geniálním pomocníkem na procvičení celého těla je pak balanční čočka. Pro aerobní cvičení můžeme doporučit jeden větší stroj, například multifunkční crossový trenažér nebo rotoped.

3SPRÁVNÉ USPOŘÁDÁNÍ

Cvičte kdekoliv, když budete chtít, klidně i u televize! Problémem často bývá nedostatek prostoru. Mnoho výrobců na to myslí a třeba cyklo nebo veslovací trenažéry se dají složit, takže pak nezabírají tolik místa. Drobné vybavení zase před neohlášenou návštěvou snadno schováte do skříně, šuplíku nebo bleskově zašoupnete pod postel.

4RANDE S TRENÉREM

Cvičení pouze doma je vhodné doplnit i dalšími aktivitami. Doma většinou nemůžeme mít komplexní fitness vybavení. Aby se cvičení s omezeným množstvím doplňků nestalo jednotvárným a stále vás bavilo, připravte si co nejpestřejší cvičební plán. A pokud to myslíte skutečně vážně, domluvte si třeba jednou měsíčně lekci s osobním trenérem. On vám totiž může i upravit jídelníček, prověří váš fyzický posun, zkontroluje, zda správně cvičíte, a zároveň ukáže nové cviky.

Jak na to?

Ideální podoba a fungování vaší domácí posilovny.

NENÁPADNOST Ruku na srdce, určitě si nechcete ihned po příchodu domů připadat jako v tělocvičně? Proto by vás u dveří nemusel vítat rotoped nebo činky odložené na podlaze. Sice ne každý má možnost mít doma samostatnou místnost vyhrazenou pro tělocvičnu, ale i tak se snažte o diskrétnější ukládání cvičebních pomůcek. Nemusí vám neustále připomínat, že už nastal čas cvičení! Některé doplňky lze dokonce začlenit i tak, žebudou působit jako originální dekorace. Třeba ribstoly, kruhy nebo hrazda.
RELAX CHVILKA Po cvičení má pokaždé navazovat relaxace, uvolnění a protažení. Myslete na to i v programu domácího cvičení. Stačí si při strečinku zapálit vonnou svíčku a pustit relaxační hudbu.
REŽIM JE ŽÁDOUCÍ Doma sice můžete cvičit kdykoliv, ale nastavte si určitý režim, bude vás to více motivovat a nezapomenete na to. Zároveň také myslete i na praktické okolnosti. Pokud máte sousedy s malými dětmi, kteří bydlí pod vámi, váš pozdně večerní aerobik s hudbou puštěnou naplno je pravděpodobně moc nenadchne.